You've got mail

 

Jag går in på Facebook.

17 nya meddelanden!

Jag är förstås skarpt kritisk till denna siffra. Jag förutsätter att minst fjorton av dessa inlägg är klubbutskick.

Trots denna medvetenhet blir jag faktiskt aningen besviken när ALLA sjutton meddelanden är från klubbar vars facebookgrupper jag varit dum nog att gå med i.

Fast jag stannar upp där och tänker efter! Varför skulle jag ha klickat “ja” åt grupper med namn som “Snusk Premiär”, “Tranny Olympics” , “Fashion Rocks På Berns” och “Rimini”?!

Alla dessa versalskrivna rubriker och gruppnamn intresserar mig lika mycket som reklam för tvättmedel eller diskmaskinstabletter på TV: inte det minsta! Jag kan omöjligt ha tryckt ja till dessa grupper. Faktum är att när jag har tvåsiffrigt antal gruppinbjudningar går jag in och klickar NO på alla utan att läsa namnet på dom.

Hur går det till? Hur kan Stureplan nässla sig in i min inkorg? Det begriper jag bara inte.

När jag öppnar inkorgen tappar mina ögon skärpan. Jag får död horisontblick som en robot och bockar mekaniskt och rutinerat av “markera som läst”-knappen.

Nu blev jag så arg när jag öppnade inkorgen för att ingen av de låt säga tre meddelanden jag väntar svar på hade trillat in, att jag läste igenom rubrikerna. Jag börjar uppifrån:

Imorgon smäller det!

Hej alla, nu börjar det dra ihop sig till fest…..

…..

B.O.R.I.NG. Next? Jag skulle aldrig någonsin i världen oavsett hur rastlös jag var öppna ett mail med rubriken “imorgon smäller det”. Så säger ni alltid! Imorgon smäller det och i övermorgon får jag ett tack alla för en fantastisk kväll trots att jag inte var där!!!

Nästa mejl…

TÄVLINGEN INSTÄLLD

Tyvärr så kommer inte tävlingen gå av, då den uppfatt…..

…..

Märk väl att här är avsändaren så angelägen med sitt buskap att han måste ta till versaler i rubriken. Vilken jävla tävling? Tänker jag först, men så tittar jag ner ett par rubriker och ser av samma avsändare rubriken TÄVLING TÄVLING TÄVLING. Åter igen, versalerna. För att det är så viktigt! Det handlar om Michael Jackson! Vi ska tävla i att klä ut oss till en död Michael Jackson! Smakfullt.

Vem går på maskerad anyway?

Och vilka är det som uppfattat den som kontroversiell? Vilken myndighet? Var inte tanken bakom temat att provocera?

På söndag kommer tack för att du kom-mejlen. Inga bilder från festen. Inget personligt tack till de vänner som faktisk dök upp. Bara en slarvig formulering om att det var så jävla röj pepp tagg och svett och jag får intrycket av att syftet med tack-mejlet verkar inte vara att tacka, utan att visa för alla som inte kom vad de gick miste om. Så att de kanske kommer nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0