Torsdag 14 januari. Klockan 09:03-09:54

Först höger öga. Sen vänster öga. Därefter slut jag båda ögonen åter. Mer och mer medveten om världen runt omkring mig. Rör höger fot. Drar ut den utanför täcket. Kallt. Mobiltelefonen på kudden brevid vibrerar. Det är väckarklockan.

Väcker vänster arm. Lyfter upp mobiltelefonen. Stänger av alarmet. Öppnar höger öga. Sen vänster öga. Behåller ögonen öppna. Höger fot är kall. Kanske 20° c i rummet. Rullar över på sidan.

Höger fot ut i tomheten. Vänster fot ut i tomheten. Känner Linolium under trampdynorna. Sätter mig på sängkanten. Gnuggar mig i ögonen. Reser på mig.

Går till toaletten. Ser mig själv i spegeln. Håret åt alla håll. Drar ner kalsongerna. Kissar. Drar upp kalsongerna. Tvättar händerna. Stänker vatten i ansiktet. Iskallt.  Sätter på duschen. Tar av mig kalsongerna. Slänger kalsongerna i tvättkorgen. Stiger in i duschen.

Bränner mig. Vattnet är kokhett. Står lutat mot duschväggen några minuter. Tittar på kaklet. Tvålar in min kropp. Låter vattnet skölja av löddret. Kammar ut lockarna. Stänger av duschen. Står kvar någon minut. Börjar frysa.

Sträcker mig ut efter en handduk. Torkar av min kropp. Går naken ut ur badrummet och hämtar ett par rena kalsonger. Sen strumpor. Tar på mig ett par jeans. Går åter in i badrumet. Borstar mina tänder. Spottar. Fortsätter borsta. Spottar igen. Sköljer ur munnen. Sprutar parfym på min överkropp.

Går ut ur badrummet till garderoben. Väljer en skjorta som jag tar på mig. Väljer en kavaj som jag också tar på mig. Går mot kylskåpet. Plockar fram mjölk. Ägg. Ärtor. Tomat. Bacon. Juice. Yogurt. Smör. Bresaula.

Steker ärtorna och tomaten. Gör en äggröra av mjölken och äggen. Steker baconet. Brer en bit bröd med smör och lägger två skivor Bresaula på varje brödbit. Häller upp Yogurt i ett glas. Juice i ett annat glas. Sätter mig ner vid köksbordet. Äter.

Sätter mig i fåthöljen i mitten av rummet. Tittar ner i marken.



Sen skjuter jag mig i ansiktet.

Det kommer blod ur mina öron. Ur mina ögonhålor. Ur min mun. Grannen hör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0